Dojmy z 39. POPPLEGu (04/2024)

Dojmy z hrania hier na aprílovej hernej akcii POPPLEG v Poprade, kde sa hralo koopec kooperatíviek, trochu amerithrashu a aj zopár pekných euroviek.

MATÚŠOV REPORT  & PALIHO REPORT

PIATOK

Troyes avec Grand Dames

Pali: Moja otváracia hra aprílového Popplegu Troyes a Janym bola s nečakaným Ivkiným featuringom. Hrali sme s niekoľkými modulmi rozšírenia Grand dames akurát bez brán a čisto len s kartami akcií z rozšírenia. Potvrdil som si že táto hra je výborná, karty akcií v náhodnej kombinácii dávajú tejto hre hádam nekonečnú variabilitu. V záver som dokázal rozbehnutému Janymu utiecť o jeden jediný bod :P. Nabudúce by som si to už chcel zahrať aj s bránami, tak dúfam, že sa niekto pridá.

20240412_175355


Cthulhu: Smrt Květen Kostka

Matúš: POPPLEG sme začali vo štvorici (Jozef, Dávidovia a ja) s lovecraftovským ameritrashom od CMON. Plán bol zastaviť kultistov predtým, ako vyvolajú Kráľa v žltom, a to tak, že zničíme nejaké alchymistické laboratóriá. Plán bol teda jasný: strieľať na všetko živé, rozbíjať, čo sa dá a nezomrieť pri tom. Okrem toho sme museli sem-tam hasiť ohne, ktoré zakladali kultisti a ohniví upíri, čo nás trošku spomaľovalo v postupe. V skoro pravidelných 3-4 kolových intervaloch postupoval rituál, čo prinášalo zlé negatívne efekty v podobe špeciálneho žetóna jednému z hráčov. Zhodou okolnosti pripadol vždy prešovskému Dávidovi. Žetón sám o sebe nič nerobil, ale niektoré eventy ho mohli aktivovať. To sa aj stalo, Dávid dostal z 3 žetónov 3 zranenia, plus nejaký dodatočný dmg z boja z príšerkami a zrazu bol mŕtvy a hru sme prehrali.

20240412_175349

Čo už, nabudúce to bude lepšie.

Hra je to inak fajn, taký štandardný dungeon crawler s cool minis, ktoré si ešte Jozef aj pekne namaľoval.


Sorcerer

Pali: Keďže sa chalanom na TI4 pridal Stolky, ja som si DávidomPO mohol dať dve partičky Sorcerera. Dávid si vybral egyptskú krvavú čarodejku a ja som hral balík z minula – druida s vlkmi a trolmi z krvou nasiaknutého fjordu. Hrali sme kratšiu hru s bojiskami už napoly zničenými. Prekvapením bolo, že bojisko, ktoré sme načali ako prvé a Dávid ho považoval za stratené, tak oň sa v závere urputne bojovalo do poslednej kocky a šťastena sa priklonila na moju stranu. V druhej partii sami podarilo vyhrať ešte rýchlejšie, ale treba uznať, že Dávida osť zarezali kocky. Som veľmi rád, že som si znova podarilo túto výbornú kartovú mlátičku zahrať.

20240412_210151


The Plum Island Horror

Pokračovali sme v trojici (popradský Dávid, Jozef a ja) v ďalšej kooperačke. Tentokrát sme zachraňovali mestečko Greenport na Plum Islande pred hordami (zjavujúcich sa) hororov prichádzajúcimi z neďalekého výskumného centra. Záchranných aktivít sa zúčastnili miestna polícia (Jozef), atletický klub (ja) a pracovníci mestského úradu (Dávid).

20240412_220347

V hre sa nám celkom darilo, dokonca dvakrát prišiel surge (dvojitá aktivácia nepriateľa) do prázdnych lokácií, takže podľa oficiálnych pravidiel boli hráči povinní si zatancovať od radosti. Došlo aj na nejaké kruté boje, jeden z policajtov vyviazol len vďaka svojmu hrdinstvu, no zamestnanec mestského úradu také šťastie bohužiaľ nemal. Česť jeho pamiatke. Z mutantov do hry prišiel len zmutovaný sasquatch, s ktorým si na viackrát poradil golfista zo športového klubu komandovaný svojim trénerom. Hru sme nakoniec cez tri drsné dni ukočírovali, zachránili väčšinu civilistov a udržali epidémiu pod kontrolou do príchodu armády.



SOBOTA

Scout (Cirkus)

Matúš: V sobotu ráno sme počas čakania na ostatných dali v trojici Dávid PO, Pali a ja malú kartovku SCOUT, v ktorej sa tri konkurenčné cirkusy na svojom turné po Východnom Slovensku pokúšajú o najväčšiu šou. A ak to nejde, tak aspoň “ukradnú“ cirskusantov svojim súperom. Je to parádna variácia na hru Red7, ale naozaj trochu lepšia, sviežejšia, s väčšou voľnosťou pri hraní kariet. Mám rád, keď mi hrá dá možnosti robiť nejaké mindfucky, resp. niečo zahrať a potom sledovať, čo sa vlastne stane. Zahrám už teraz tú postupku z troch kariet? Alebo počkám kolo a možno to už bude postupka z 5 kariet, ak sa zbavím tej jednej karty tuto? Alebo si poviem hneď v prvom kole, že fakof, tu máte rovno nejakú trojicu a uvidíme, ako si s tým poradíte. To je ten hlavný rozdiel, ktorý tu vnímam oproti Red7. V SCOUTovi má človek stále pocit, že má nejakú možnosť, že sa vie nejako rozhodnúť. V Red7 sa má možnosť rozhodnúť možno v prvých 2-3 kolách, potom už len hrá, čo mu ruka dovolí. Neviem, či to dáva zmysel niekomu, kto hru nehral, ale tí, čo hrali, asi chápu. No, a SCOUTa som počas tohto POPPLEGu zahral ešte 3x a všetky hry som vyhral! Takže sa nemôžem sťažovať.

Pali: V roli cirkusových manažérov a s kopcom smiechu sme teda odohrali predstavenia v Sabinove, Chminianskej Novej Vsi a Huncovciach : D. Srandovná partička s viacerými politicky nekorektnými vtípkami. Filler na pohledaní.


Xia: Legends of a Drift System

Matúš: Po SCOUTovi sme Jozefa ukecali na Xiu vo štvorici. Tu musím na začiatok povedať, že som kus podcenil domácu prípravu a neprečítal som si pred POPPLEGom pravidlá. Spoliehal som sa na to, že som hru pár mesiacov naspäť hral, a že mi bude stačiť malé pripomenutie pred hraním. To by možno aj stačilo, ale doma som to hral v sóle podľa oficiálnych pravidiel a na POPPLEG som chcel použiť tzv. Ľudov variant®, ktorý dosť upravuje priebeh kola, aby hra vo vyššom počte hráčov bežala svižnejšie. Lenže, samozrejme, počas hrania vyskakovali otázky, ktoré som nevedel vždy zodpovedať a práve naopak, to z flowu hry uberalo. Podarilo sa nám to napriek tomu dohrať, zvíťazil Dávid tesne pred Palim a Jozefom, ja som zaostal kdesi na konci.. Neviem, aké dojmy mali z hry spoluhráči, no vo mne to zanechalo trochu zmiešané pocity. Na záver hádam len poviem, že text napísaný kurzívou pri hre Cthulhu.

20240413_145424

Pali: V sobotu ráno došlo na mnou vymodlenú Xiu v zložení Matúš, Jozef, DávidPO a ja. Objavovanie zákutí vesmíru, plnenie misií, vylepšovanie lodí, nákup, ťažba a predaj surovín a to všetko v graficky nádhernom prevedení. Hoci hra trvala skoro štyri hodiny, stále som tak nejak mal čo robiť a plánovať, či sa vydám na cestu bezprávia alebo budem slušným obchodníkom. Na začiatku som v bodovaní trošku ušiel, ale nakoniec ma ostatní dohnali a Dávid predbehol. Kľudne by som si to zopakoval, ale tentokrát by som chcel viac objavovať ako Matúš a možno aj trocha precvičiť kanóny, aby sme zažili aj nejaké boje a naháňačky.


Viticulture with Tuscany and Visit from the Rhine Valley

Pali: Po Xii sme sa preskupili a s Janym sme si dali vínové poobedie pri Viticulture s rozšírením Tuscany a pomocníkmi z Rhine Valley zameranými na výrobu vína. Veľmi som sa potešil, že som mohol oprášiť toto dlhšie nehrané euro a hoci Jany celý jeden rok premrhal hraním na kartu, ktorej symbol si zle vysvetlil, na koniec myslím odchádzal od hry nie až tak nespokojný, lebo môj náskok relatívne slušne dohnal. Tak sme sa sústredili, že ani fotku som nespravil. Nabudúce odveta?


Tamashii: Chronicle of Ascend

Matúš: Nasledovala cyberpunková kooperačka vo dvojici s Jozefom. V hre reprezentujete „hackerov“, ktorí ovládajú umelé telá agentov a riešia questy vo futuristickom Tokiu. Hra má okrem pohybu po mape zaujímavý mechanizmus „programovania“ a následného spúšťania programov. Na mriežke 4×4 (resp. 5×4) umiestňujete a posúvate žetóny do určitých vzorcov (programov), ktoré následne spustíte – odstránite z mriežky. Tie sa vám neskôr vrátia do vrecúška, odkiaľ ich budete zase ťahať, čiže je to zároveň taký bag building. V dvojici to bola celkom dobrá hra, vedeli sme sa dopĺňať a pomáhať si. Misiu s doručením nejakej technológie cez pol mesta sa nám podarilo úspešne splniť, Jozef si mohol zaškrtnúť ďalšie víťazstvo a odomknúť nejaké karty do ďalšieho hrania. Dobrá hra.

20240413_155908

Heroes of Terrinoth

Matúš: Pokračovali sme ďalšiou kooperačkou, tentokrát vo fantasy svete Descentu. Vo štvorici (Jany, Jozef, prešovský Dávid a ja) sme sa pokúsili utiecť s akousi magickou knihou z podzemia. Ide v podstate o dungeon crawler prevedený do kartovej hry. Každý hráč má 4 karty akcií, ktoré dookola točí a vie si ich vylepšovať. Spolu sa potom hráči snažia prejsť troma lokáciami a popritom odrážať útoky nepriateľov. Bohužiaľ sa nepodarilo. Pod výsledok sa podpísala asi aj naša neskúsenosť, neboli sme úplne zohraní, aj niektoré rozhodnutia asi neboli dobré. Hra skončila, keď zomrela Janyho postava, ktorá so sebou niesla predmetnú magickú knihu. Odkazujem sa rovnako na text kurzívou pri hre Cthulhu.

20240413_194738


Arkwright: The Card Game

Pali: Na večerný Arkwright s Demom som si musel ešte prejsť pravidlá, aby som niečo nedoplietol, lebo Demo vravel, že ekonomické hry ho nejak nezaujímajú, ale je ochotný dať tomu šancu. Snažil som sa vysvetľovať postupne, nie všetko naraz a aj simultánne časti hry sme hrali sprvu postupne a spolu. V hre riadite výrobu a odbyt výrobkov z dvoch až štyroch fabrík na pečivo, príbory, obleky a lampy. Riešite rozširovanie fabriky nahrádzanie časti ľudskej pracovnej sily strojmi, odbyt na domácom trhu ako aj posielanie výrobkov za oceán. Po nejakom cca treťom ťahu sa už Demo chytil a dokonca postavil dve ďalšie fabriky (mal tak maximum 4), kým ja som ostal pri dvoch začiatočných, ktoré som to to viac vylepšoval. Počas hry sme párkrát jeden s druhým vypiekli a pomenili cenu či kúpnu silu domáceho anglického obyvateľstva, ale obaja sme si s tým pomerne dobre poradili. Nakoniec sme po zrátaní hodnoty svojich portfólií mali rozdiel len 16 víťazných bodov pri hodnote 400+, pričom Demo spravoval 4 a ja len 2 fabriky.

20240413_200112


Space Hulk: Death Angel Card Game

Matúš: Po frustrujúcom zážitku z Heroes of Terrinoth sme si s Janym v slabej chvíľke povedali, že nám to asi nestačí, tak sme sa rozhodli zahrať si ďalšiu kooperačku, ktorá je všeobecne známa, že drtí hráčov. Pridal sa Stolky a tak sme sa v trojici vylodili na Space Hulkovi – veľkom stovky rokov starom vesmírnom vraku, ktorý blúdi warpom a občas sa vynorí v našom vesmíre. Terminátori z kapituly Death Angels sa rozhodli preveriť vrak a získať potrebné informácie a technológie, lenže vrak obsadili aj Genestealeri a samozrejme muselo dôjsť ku konfrontácii. Podobne ako v Heroes of Terrinoth aj toto je v podstate dungeon crawler prevedený do kartovej hry. Skupina mariňákov prechádza lokácie a bojuje s nepriateľmi pomocou 3 akčných kariet a jednej (prekliatej) kocky. Zo začiatku nám to išlo celkom dobre, prvé 2 alebo 3 lokácie sme prešli ako chainsword orkskou hlavou, až som mal z toho divný pocit. No ale potom sa to na nás zosypalo. Padol prvý mariňák, potom druhý, tretí, zrazu som bol namiesto s dvoma dvojčlennými tímami už len s jedným mariňákom a do poslednej, piatej, lokácie sa z pôvodného počtu 12 mariňákov dostalo už len 5. Tam to už bol rýchly proces. K genestealerom sa pridali 2 broodlordi, a zmenšujúce sa počty mariňákov bez špeciálnych útokov nemali šancu. Mohol by som aj tu odkázať na text kurzívou, ale pri tejto hre to nejde.


Fliptown

Matúš: Na záver dňa som potreboval už len niečo lite. Jozef vytiahol westernovú vyškrtávačku riadenú pokrovými kartami. Po vysvetlení XY akcií, ktoré je možné v hre robiť, sme sa v trojici spolu s Janym pustili do zbierania peňazí, zlata a slávy na Divokom Západe. Napriek množstvu možností a pokročilej nočnej hodine som s hrou nemal problém, celkom som bol zorientovaný, čo však samozrejme neznamenalo, že som to hral najlepšie. Ale bavilo ma to, vedel som +/-, čo robím, takže aj keď som nakoniec skončil posledný, nevadilo to. Zabavil som sa. Po Fliptowne nasledovali dva rýchle víťazné hry Scout v rovnakom zložení a išiel som spať.


Pax Pamir 2nd Edition

Pali: Na záver herného večera sme sa pustili do Pax Pamiru v pätici. DávidPP si vybral lojalitu k Britom, ja a Stolky Afgáncom a Demo a DávidPO k Rusom. Na výber na trhu bolo dosť afgánskych kariet, a tak sme so Stolkym začali budovať pomerne silnú afgánsku koalíciu.

20240413_233521

DávidPO s Demom stavali Rusom najmä cesty a DávidPP s jedným britským vojenským oddielom v Pandžábe pár kôl len paberkoval. Hoci Afgánci mali viac vojsk ako Rusi, do prvej aj druhej kontroly dominancie Rusi náskok stiahli, a tak sa bodovali kmene. K Rusom sa neskôr pridal aj DávidPP, získali aj prevahu na mape a vyhrali tretiu kontrolu dominancie, pričom najviac bodov trhli Dávidovia.

20240414_001001

Po krehkom mieri, kedy sa z mapy odstránili všetky vojská a cesty, už nestihla dominanciu získať žiadna koalícia, a tak po dvojitom bodovaní kmeňov hru nakoniec trošku nečakane vyhral DávidPO.

20240414_004706~2

Hral som to v pätici prvýkrát a tak som zažil, ako sa vedia hráči v rovnakej koalícii potiahnuť a pomôcť 5 si, lebo v menšom počte (2 alebo 3 hráči) sa toto skoro vôbec nedeje. Bola to výborná partia plná trashtalku a stihli sme ju do dvoch hodín, čo bolo pre mňa pozitívne a dal by som sa teda ešte na hru vo väčšom počte znova nahovoriť.



NEDEĽA

Jagged Alliance: The Board Game

Matúš: Nedeľné ráno sme začali s Janym kooperatívne. Čakala nás 9. misia v našej kampani. Rozhodli sme sa pre jednoduchší scenár, v ktorom sme mali nájsť a eskortovať zablúdeného (českého) turistu. Išlo to celkom hladko, dokonca v dvoch sektoroch sme nenarazili na žiadneho nepriateľa. Turistu sme našli v bažinách južnej časti mapy. Cestou naspäť sme dokonca vyriešili vedľajšiu misiu a zneškodnili týpka, na ktorého bola vypísaná odmena. Misia splnená, žoldáci oddýchnutí, najbližšie nás čaká útok na Almu, kde je výcvikové stredisko diktátorkinej armády. To až bude tuhý boj a určite nebude platiť text kurzívou.

20240414_083313


Gretchinz!

Matúš: Na dlhšie hry už nebol čas, tak sme ešte zahrali tento pretekársky filler zo sveta Warhammeru 40k. Zahrali sme to vo štvorici s Janym a obidvoma Dávidmi. V hre sa gretchini a iné low life zelené potvory z rôznych orkských klanov zabávajú pretekmi po vyprahnutých planinách dobytých svetov. Bol to naozaj len taký filler, hrali sme to na „dĺžku“ 7 kariet, čo v podstate znamenalo, že po 4-5 kolách bolo po všetkom. Podarilo sa mi hru vyhrať, ale ani sa nečudujem, keďže som hral za Evil Sunz a s červeným autom, lebo každý správny ork vie, že RED GOEZ FASTA! POPPLEG číslo 39 sme ukončili Scoutom v trojici, ktorý som opäť vyhral.


Bruxelles 1893

Pali:  Túto Jožkovu hru som si chcel zahrať už asi tri štvrte roka a v nedeľu ráno na ňu konečne došlo. Už dlho hľadám nejakú aj herne dobrú hru o architektúre, takže som mal povedzme opatrné očakávania. V roli architektov sa v tejto euro worker placente sa snažíte hlavne stavať domy, získať podporu od mecenášov, obchodovať s umením, či vyťahovať členov svojich ateliérov z bruselskej väznice, kde ich za nové secesné stavby miestni mocipáni demonštratívne zatvárajú.

20240414_103436~2

Okrem umiestňovania pracovníkov hra pracuje s viacerými malými neotrelými mechanizmami, ktoré som v iných hrách nevidel – mriežka na predaj umenia, dražba spojená s kontrolou väčšiny na akčných poliach či obkolesenie bodovaných symbolov. Hra sa mi páčila, ale potrebujem ju ešte zahrať, aby som si overil, či mi ju treba do zbierky, takže som rád, že mi ju Jožko požičal.


A aj toto sa ešte hralo:

TI4

20240412_220405


Frostpunk

20240413_110021


Blood Rage

20240413_173035

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.